zondag 30 november 2008

Project Someren



We zijn met Fotokring Beeldhoek met een foto project bezig voor de gemeente Someren zoals in vorige posts al is vermeld. De bedoeling is om de onderdelen waar de gemeente zich mee bezighoud in beeld te brengen, denk aan burgelijke stand, welzijn, sociale zaken e.d. Op zich lijkt dat geen probleem maar er komt iets meer bij kijken. De foto's worden geacht close genomen te zijn, dus dicht op het onderwerp. Als ik dan door de gemeente loop zie ik eigenlijk niets anders dan afvalbakken, paaltjes, verkeersborden en bestrating. Die dingen zijn al erg veel door de collega fotografen in beeld gebracht. Deze dingen weggelaten zie ik plotseling niets meer om vast te leggen. Ik kijk dan rond en in gedachte herhaal ik dan gemeente, gemeente, gemeente. Maar ik zie het niet... Nog een probleem is de tijd van het jaar, je kunt nu niet s'avonds even rustig door Someren fietsen, het is te koud en te donker. Daarom zal mijn bijdrage beperkt zijn tot de weekenden. Wat wel jammer is want het is best wel lekker om op een zwoele zomer avond met je camera erop uit te trekken. Gisteren liepen we met enkele mensen door Someren en kwamen we langs de sporthal. Hier binnen kwamen we weer wat op temperatuur en daar heb ik bovenstaande foto gemaakt. Of hij aan de richtlijnen voldoet....geen idee. Volgende week als het weer wat meewerkt nog eens een poging wagen.

Geen opmerkingen: