vrijdag 3 december 2010

Verleidelijk


Met dit weer is het niet moeilijk om vogels te lokken. Maar heb je al eens geprobeerd om daar een leuke of mooie foto van te maken. Ik kan je verzekeren dat dit best tegenvalt. Die beestjes zitten geen moment stil zodat je bijna niet kunt reageren op een mooi moment om af te drukken. Daarbij is het ook nog eens barstens koud...-8C. Je gaat dan niet voor je lol een tijd buiten staan. Het is wel een uitdaging om eens iets anders te proberen. Met een groothoeklens, Zuiko7-14 (14-28 analoog) foto's maken van snelle en schichtige vogeltjes is zo'n uitdaging. Ik vertel nog niet hoe dit is gedaan. Heb je enig idee? Of, hoe zou jij dit aanpakken?

Update: uit de eerste reacties kan ik uitmaken dat jullie denken dat ik op enigerlei wijze iets heb gemanipuleerd. Maar dit vogeltje is écht en de foto ook, geen bewerkingen toegepast. Dus nogmaals de vraag "hoe is dit gedaan of hoe zouden jullie dit aanpakken?"

7 opmerkingen:

Ramon zei

haha volgens mij zie ik het......
Ik zou er ook 1 halen bij de Action of Intra tuin....
GRTN RMN

Peer Maas zei

FOUT Ramon, maar geef eens meer uitleg.

Ramon zei

met deze kun je ook stoepkrijten......

Harry zei

Je hebt toch niet weer secondelijm gebruikt, hé? En zo ja, waarom, heb je dat beestje dan niet met de snavel in het eten gezet?

Peer Maas zei

Hoe zou jij dit aanpakken is tevens de vraag. Voordat je gaat denken aan Photoshop, Deze foto is écht, zonder manipulaties.

Fotomath zei

Ja ja, dat kun je nou wel zeggen (:-)

Fotomath zei

zie:

http://www.fotografie.nl/nieuws/63510/hahnel-inspire-liveview-remote-control-review