dinsdag 25 mei 2010

Portretten buiten



Terwijl op de 1e verdieping van De Brouwerij een studio is neergezet om de te fotograferen modellen goed uit te lichten heb ik ervoor gekozen om buiten in de volle zon een achtergronddoek neer te hangen. Dit leek me een mooie uitdaging. Het enige hulpmiddel wat we (Piet en ik) gebruikten was een reflectiescherm. Je kunt met dat scherm schaduwen iets oplichten maar je kunt -als de hoes is verwijderd- het scherm ook gebruiken om het felle zonlicht iets te verstrooien. Dit door het scherm tussen het zonlicht en de modellen te houden. Je ziet wel meer dat er maar 1 bouwlamp als lichtbron wordt gebruikt. Dit gegeven had ik in gedachten. De zon is dan de bouwlamp. Hier 2 foto's die aangeven wat ik bedoel. De foto van Moustapha (zw/w) is in direct zonlicht genomen. Achteraf nog wel iets of wat door photoshop gehaald. De foto van Ton en ega is gemaakt met gefilterd zonlicht dmv het scherm. Kritiek is welkom, nooit te beroerd om iets te leren.

Geen opmerkingen: