zaterdag 6 juni 2009

Project eten en drinken



Zaterdag 6 juni was het dan zover. In Zalencentrum Valkenhorst werden de foto's besproken die waren gemaakt voor het project eten en drinken. Pieter van Leeuwen en Hans Zoete hadden al een selectie gemaakt en motiveerden hun keuze. Veel verrassende foto's, onverwachte wendingen van de werkelijkheid, soms abstract dan weer surrealistisch, maar ook "recht toe recht aan" documentaire fotografie. Kortom prachtige beelden. Ook de presentatie in Slot Eindhoven zal zeer verrassend zijn. Bovenstaande foto's die ik heb gemaakt zijn geselecteerd voor de expositie. Mijn opdracht was in eerste aanleg het fotograferen van etalages met drank en/of voedsel. Ik had veel moeite met het maken van goede plaatjes en ben overgegaan op reclame uitingen van eten en drinken op straat. Reserveer alvast in je agenda 12 juli, dan is de opening van de expositie in het Slot in Eindhoven. Ongetwijfeld zullen we hier van het rayon nog bericht van krijgen. Iedereen is van harte welkom de opening bij te wonen. Het is zeker de moeite waard de expositie te gaan bezoeken. Deze loopt tot eind augustus.

1 opmerking:

Peer Maas zei

Project eten en drinken...daar heb ik volgens mij nog niet van gehoord. In ieder geval proficiat met je foto's. Die kippen in de verpakking..is dat ook een reclameuiting ergens? Hier zit een verhaaltje achter, denk ik. En de Milka poster doet het goed met de fietser die juist uit het berg weggetje komt gereden.