vrijdag 30 november 2007

Op leven en dood.


Door het raam gezien.....


Even een moment van onoplettendheid en je zit vast aan de kleverige draden van een web. Dat overkwam deze vlieg. Goede raad is duur en je doet al het mogelijke om los te komen. Het resultaat is vaak dat je steeds meer verstrikt raakt in dat web en uiteindelijk het onderspit delft.Deze vlieg, een stevige jongen, gaf zich niet zomaar gewonnen en met snelle bewegingen van vleugels en poten leek het soms of ze erin zou slagen los te komen. Ondertussen bleef de spin op gepaste afstand de situatie overzien, soms wat dichterbij, dan weer wat op de achtergrond. Ze kwam er niet toe om de vlieg helemaal in te wikkelen in spinrag om hem dan als voedselpakketje te bewaren voor slechtere tijden. Misschien was de prooi toch te groot.

Wat doe je als kijker in zo'n geval ?

Denk je: Dit is de natuur en die moet je zijn gang laten gaan of grijp je in en geef je dat beest zijn vrijheid terug. Ik heb gekozen voor het laatste, heb het raam opengemaakt en het beest los gemaakt. Die had het voor deze keer overleefd. Ad

4 opmerkingen:

Ramon zei

Inderdaad Ad dit is leuk (nou ja)
in ieder geval goed gezien!

Fotomath zei

Het redden van deze vlieg doet me denken aan die reclame waarin (een medewerker van een uitzendbureau geloof ik) een vlieg wordt gereanimeerd als die in zijn soep terecht komt. Goed voorbeeld doet goed volgen!

Leuk om dit proces in vier foto's in het vierkant vast te leggen! kan misschien ook leuk zijn met andere acties of gebeurtenissen.

Jef Dirkx zei

Mooi Ad, maar ik zou de natuur zijn gang hebben laten gaan. Zou het mogelijk zijn om de spiegeling van jou/je camera te omzeilen door een andere hoek te kiezen? Ik weet het niet, maar misschien heb jij of iemand anders van onze club daar ervaring me.

Fotomath zei

Jef dan zijn er drie mogelijkheden:
1.: Niet door het raam
2.: Andere kant van het raam
3.: Onder een hoek ban 45 graden

De eerste twee zijn wellicht lastig. De derde optie lijkt me reëel.

Groet